Jan E Tønnessen

Jan Tønnessen er Venstres 1. kandidat i Sørum.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Jan Tønnessen (f..1951) er Venstres representant i kommunestyret i Sørum. Han har bodd på Rånåsfoss siden 1984. Han driver gårdsbruks med hest og er utdannet ridelærer. Jan er tidligere landslagsrytter i sprangridning, og er fortsatt aktiv i hestemiljøet.
Jan har vært i politikken tidligere, og har vært åtte år i kommunestyret. Han har vært i miljø – og utviklingsutvalget i fire år, og i oppvekstutvalget i fire år. Jan valgte å gå inn i Venstre på grunn av partiets sosiale profil som er viktig i hans politiske syn. Jan er spesielt opptatt av skole og oppvekst, miljø, eldreomsorg, og ikke minst å være ombud for kommunens innbyggere. Så etter en politisk pause før siste kommunestyrevalg har han nå brettet opp ermene, og er igang med Sørum Venstres arbeid for kommunens innbyggere. Mest kjent hittil er hans arbeid for å forsøke å bevare Nordlie, mindre kjent hans arbeid for at grunnskolene i kommunen skal bli enda bedre steder å være for barna.

Kontaktinformasjon:
Adresse: Sandnes, 1927 Rånåsfoss