Skolevalg viser retningen

Resultatene fra den første videregående skolen i Hordaland er offentliggjort. Venstre gjør et brakvalg og endte på 14% på Tanks vgs.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Sara Henriksen

Foto: Jostein Pedersen

Bergen Venstres 2. kandidat, Sara Henriksen, er strålende fornøyd og mener at resultatene på skolevalgene gir en viktig indikasjon på hva ungdommen vil prioritere ved høstens valg.

– Det er tydelig at mange av elevene på den videregående skolen er enig med Venstre i at de viktigste sakene ved høstens valg er å få til et godt bymiljø, en flerkulturell og inkluderende by og at skolen trenger flere og bedre lærere, sier Henriksen

Norges beste by for barn og unge
Et viktig mål for Venstre i byråd har vært å gjøre bergen til norges beste by for barn og unge. For å nå målet har det vært viktig for Venstre å satse på kvalitet og kunnskap i bergensskolen. Etter mange magre år rent økonomisk for Bergen kommune er det nå på tide å gi idretten i Bergen et virkelig løft og fortsette satsningen på kulturelle aktiviteter som finner sted i frivilig sektor.

– For meg som er ungdomskandidat for Bergen Venstre er det en stor tillitserklæring at vi gjør det godt på skolevalgene. Det er en stor insirasjon å se at ungdommene er enig med Venstre på mange saksområder. Jeg kan nesten ikke vente med å komme inn i bystyret å kjempe ungdommens kamp de neste fire årene, avslutter Henriksen

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**