Skolevalgene 2007

Resultatene fra årets skolevalg er nå inne, og Venstre gjør et kjempevalg – både i Hordaland og på landsbasis. Med god skolering, et godt program og fokus på Venstres kjernesaker, oppnådde Venstre 8.2% i Hordaland. Dette er et bedre resultat enn på de siste 14 årene, og et hopp på 3.4% siden sist.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Skoledebatt

Foto: MK

Det var full jubel på Hordaland Unge Venstres kontor da skolevalgsresultatene ble gjort kjent tirsdag kveld. – Det var mye sirkus og fjasing, men med så gode resultater må det sies å være verdt det, sier Sara Henriksen, Venstres 2. kandidat i Bergen. Med et resultat på 8.2% og en framgang på hele 3.4% siden 2005, var det en glad ungdomskandidat som kunne puste ut etter mange debatter. – Vi brukte mye tid og krefter på debattskolering i vår, og nå ser vi fruktene av arbeidet. Det er også gøy å se at vi ble det beste fylkeslaget til Unge Venstre, smiler Henriksen.

Sara Henriksen

Foto: Jostein Pedersen

– Det har nok hjulpet at miljø og skole har vært såpass sentrale temaer på årets debatter, tror Henriksen. – Vi har klart å markere oss som et sterkt miljøparti i byrådet, og dette har vi nok tjent på i skoledebattene. Dette gir stor inspirasjon til de siste dagene med valgkamp, og gir oss håp om et godt resultat også på valgnatten, avslutter hun.

Hele oversikten finner du her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**