De svakeste i fokus

Leder i Trysil Venstre, Per Jon Stengrundet, leverte kveldens sterkeste innlegg under valgdebatten på Trysil-Knut hotell 4. september.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Per Jon

Foto: Pål Selsjord Bjørseth

På tross av å ha vært utenfor den aktive politikken i fire år, var det veteranen Per Jon Stengrundet som leverte det beste bidraget om hva politikerrollen bør være. Han pekte på et eksempel der ei eldre dame med infarkt-historie hadde blitt sendt hjem fra sentralsykehuset etter lårhalsbrudd, der hun stort sett måtte klare seg selv, med unntak av det familien hadde kapasitet til å hjelpe til med, og to daglige besøk fra hjemmebasert tjeneste i tillegg.

Basert på denne historien snakket han varmt om at politikerne i Trysil må være tilgjengelige for sine innbyggere. – Dette gjelder både universell utforming av offentlige kontorer, slik at alle kan benytte seg av tjenestene kommunen har, og at kommunestyremøtene må legges mer til rette slik at innbyggerne kan følge møtene. For alt bunner jo ut i at vi som politikere ikke kan møte utfordringer som Trysil står overfor hvis vi ikke vet hva slags utfordringer vi har, avsluttet Per Jon Stengrundet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**