Kjære velger

– Dette er en valgkamp som har vært bra for Venstre. I skyggen av Jens og Jensen har stadig flere fått øynene opp for Venstres politikk. Så er miljøpolitikk— som vi har vært engasjert i i 40 år — endelig blitt en hovedsak. For det er miljø og skole som er viktigst for Venstre, sa Lars Sponheim i sin avslutningsappell på NRK fredag.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Lars Sponheim i sluttappell på NRK (2007)

Foto: NRK.no

“Og for å være ærlig, det kommer til å koste å legge om til en mer miljøvennlig måte å leve på. Men dersom alle bidrar, klarer vi det og vi kan ikke kjøpe oss fri i utlandet.

Venstre vil ha flere, gode, motiverte og kunnskapsrike lærere. Det fortjener barna våre og det fortjener framtiden. Venstre kombinerer en god politikk for nyskaping og småbedrifter, med en god politikk for de som sliter mest i samfunnet.

Mange steder er det bare en enslig Venstrerepresentant i kommunestyrene, en som har gjort en fantastisk innsats for deg i din kommune de siste fire årene. Hun fortjener selskap av flere etter dette valget. En stemme på Venstre er en stemme på en bedre skole, en renere framtid og en innsats og et engasjement for de som er sliterne i samfunnet.

Stem Venstre. Det er et godt valg.”

Usikker? Ta en nøytral partitest hos Aftenposten: Valgomat
Finn din kommune: Velg kommune under “Venstre lokalt” i menyen til venstre

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**