Venstre ut av byrådet

Det er uaktuelt for Venstre å danne byråd med Frp i Bergen. Den politiske avstanden mellom partiene er altfor stor i viktige saker som miljø, kultur, intergrering og byutvikling til at Venstre kan være med i et parlamentarisk grunnlag for et bredt borgelig flertallsbyråd.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Hans-Carl Tveit

-At Krf har valgt å fortsette forhandlingene med Høyre og Frp får stå for deres regning, men det er klart vi i Venstre er bekymret for hvilken retning et mørkeblått byråd kan styre Bergen i, uttaler 1. kandidat Hans-Carl-Tveit

– Store og viktige saker som bybane til alle bydeler, lokale klimatiltak og en fortsatt satsning på kulturbyen Bergen står i fare for å stanse helt opp med Frp i posisjon. At Høyre velger en slik utvikling fremfor et samarbeid inn mot sentrum av politikken er i mine øyne svært synd for en fortsatt utviklingen av Bergen, fortsetter Tveit.

Venstre skal drive en knallhard opposisjonspolitikk
Med et resultat på 5,7% og en doblet bystyregruppe ser fortsatt Tveit gode muligheter til å kjempe igjennom viktig Venstre politikk i den kommende perioden.
– Det nye byrådet skal ikke få ro et sekund de neste fire årene og jeg kan love våre velgere at vi skal kjempe for at Bergen skal bli Norges beste by på skole og et bærekraftig miljø, avslutter Tveit.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**