Inge Vaaje

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Inge Vaaje

Foto: Jan Kløvstad

Inge Vaaje har mekanisk utdannelse, men valgte agronomutdannelsen som sin levevei, siden han overtok bestemors eiendom i 1988. Gården hans har besetning med sau, og han har drevet i skogen frem til 1999 etter tradisjonell driftsmetode. Men etter dette har leveveien blitt mer og mer produksjon av biobrensel. Et marked som synes å være umettelig i disse tider, da spådommene om varme og grønne vintre på Sørlandet har slått feil frem til nå.

Han har ellers på hobbybasis hatt sin bakgrunn som nærradiomedarbeider fra 1992 til 2006. Dette førte til at han ble mer samfunnsengasjert, i det han lærte samfunnet og kjenne . Og på denne bakgrunn se mulighetene – for å øke infrastrukturen i sin egen bygd. Og resultatene har begynt og vises med bla.bedre veistandar fra kommunen vår til E-18, og rådgiver for andre grupper i vellaget som fikk til gatebelysning og barnehage under hans 7års periode som leder fra år 2000-2007.

Inge har i dag bridgespilling, medlemskap i Vegårshei mållag- som aktivt skribent til årskriftet, samt styremedlemskap i Vegårshei bygdetun som sine hobbyer.

Siden muligheten bød han til å stå på en kommunevalgsliste nå, har han valgt å gjøre dette på bakgrunn av hva også Vegårshei Venstre vil kunne stå for i valgkampen. Et av slagordene er levende og inkludert samfunn på Vegårshei, uansett hvor du som velger ønsker å bosette deg .

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**