Venstre i provisoriske kontorer

Venstres partisekretariat vil være å finne i provisoriske kontorer på Stortinget de neste par ukene. — Det blir upraktisk for oss den nærmeste tiden, men det er uansett bare en bagatell i den store sammenhengen, sier Trine Skei Grande.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Korridoren i Venstres Hus etter terroraksjonen 22. juli.

Venstres Hovedorganisasjon har kontorlokaler i andre etasje på Venstres Hus på Youngstorget, sammen med Unge Venstre og Venstres fylkessekretariat i Oslo. Bygningen ligger et knapt kvartal unna der bomben gikk av fredag 22. juli. Mange av vinduene i bygget er blåst inn, og samtlige kontorer er utilgjengelige minimum i et par uker.

— Vi får prise oss lykkelige over at så mange var på ferie, sier generalsekretær Terje Breivik, som fikk lov å besiktige lokalene allerede søndag. Breivik selv var en av de få som befant seg på Venstres Hus på fredag, men han gikk hjem før bomben smalt. En ansatt i Oslo Venstre ble påført kuttskader i hodet, men skaden er ikke alvorlig.

Et av kontorene i Venstres Hus etter terroraksjonen 22. juli.

Mandag var de ansatte samlet hjemme hos partileder Trine Skei Grande, men i løpet av kort tid vil de åtte ansatte i Venstres Hovedorganisasjon innta provisoriske kontorer på Stortinget. De ansatte i fylkeslaget i Oslo vil være å finne på Oslo Rådhus, og også KrF har tilbudt kontorplass til Venstres ansatte.

— Vi håper å være like tilgjengelige og effektive som før, sier Breivik. Fortsatt er det enkelte som ikke er tilbake fra ferie, men fra mandag av vil staben være fullt bemannet. Sentralbordet vil være operativt, men aller enklest er det å ringe rett til den rådgiveren man ønsker å ha tak i.

Les også saken hos politisk.no.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**