I dag starter valgkampen

Valgkampen i Skedsmo sparkes i gang kl. 12.00 i dag på Lillestrøm Torv. — Vi skal aldri glemme det som skjedde 22. juli, og vi skal heller aldri tilbake der vi var før. Men vi skal fremover, og sammen kan vi gjøre vårt samfunn til et enda bedre samfunn å leve i. Den jobben starter med debatten om hva vi vil gjøre for lokalsamfunnene våre i de neste fire årene, sier Boye Bjerkholt, Venstres ordførerkandidat i Skedsmo.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Skedsmo rådhus

Foto: Skedsmo kommune

I tiden som har gått siden tragediene på Utøya og i regjeringskvartalet, har nasjonen stått samlet i sorgen over dem som vi aldri får seg igjen, i medfølelse med de etterlatte, og i forsvar for det åpne og tolerante samfunnet som ingen noen gang skal få ta fra oss.

— Angrepet var rettet mot noe av det fineste vi har i vårt demokrati: unge, engasjerte mennesker som jobber for å gjøre samfunnet bedre. Svaret fra statsministeren, et samlet politisk miljø og en samlet nasjon har vært mer demokrati og mer åpenhet. Den kommende valgkampen vil være preget av det som har skjedd, men samtidig er det nettopp nå viktig å vise demokrati og åpenhet i praksis, utdyper Bjerkholt.

Venstre åpner sin valgkamp med stands på Lillestrøm Torv kl. 12.00, og vil frem mot valget være tilstede en rekke steder i kommunen. Hver helg vil vi stå på stands på Lillestrøm Torv, og de to siste helgene vil vi også være å treffe på Strømmen Storsenter. I tillegg kan du møte oss på Facebook og TV2 Velgerguiden eller sende spørsmål eller kommentarer på e-post til [email protected]. Du kan også ta direkte kontakt med våre kandidater.

— Selv om valgkampen vil preges av det som har skjedd, så er det viktig at vi holder fokus på de lokale sakene. Venstre skal fortsatt snakke om kvalitet i skolen, lokale klimatiltak, grønne lunger, bedre vilkår for frivillige lag og foreninger, et nyskapende næringsliv og en verdig eldreomsorg. Det er det valget handler om, og det er viktig at vi kommer i gang med å diskutere dette igjen, avslutter Bjerkholt.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**