6,3 % for Hobøl Venstre

Ringerike Venstre

Valgresultatet for Hobøl Venstre endte på 6,3 %, og vi fikk med det én representant i kommunestyret – Ragnhild Saxebøl.

– Dette er selvsagt et resultat vi er litt skuffet over, sier lokallagsleder Simen Saxebøl. – At vi skulle gå noe tilbake, var vi forberedt på, men kanskje ikke så mye – vi fikk jo 13,3 % i 2011. Det mest beklagelige er selvsagt at vi manglet 12 stemmer på å kapre et mandat til i kommunestyret, forklarer Saxebøl.

Hobøl Venstre ser likevel mange lyspunkter: – Vi er uansett stolte av den innsatsen våre medlemmer og støttespillere har lagt ned i valgkampen. Tusen takk, alle sammen! Og ikke minst: Tusen takk til alle som stemte på oss! 6,3 % er et meget godt Venstre-resultat i vårt område, vi er for eksempel største Venstre-kommune i Østfold, opplyser Saxebøl.

At Hobøl Venstre har populære politikere hos andre partier har nærmest blitt en tradisjon. – Vår førstekandidat Ragnhild Saxebøl fikk flest slengere fra andre partier av alle kandidatene som stilte til valg i Hobøl. Det er veldig hyggelig for oss alle, og faktisk tredje valget på rad at akkurat det skjer for vår førstekandidat. Våre andre kandidater fikk også mange slengere og personlige stemmer, sier Simen Saxebøl.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**