Innstilling til valgliste 2023

Foto: Hanne Tveit

Nominasjonskomiteen i Bergen Venstre presenterer en enstemmig innstilling til bystyreliste for valget i 2023.

Per-Arne Larsen

Vi innstiller på et veldig sterkt og spennende lag som skal vinne valget i 2023. Komiteen har i innstillingen vektlagt balanse mellom etablert erfaring og nye navn, samtidig har det vært viktig for komiteen å innstille på kandidater som kan være med over tid, virke samlende for organisasjonen og inspirere andre til å melde seg inn i eller stemme på Bergen Venstre i valget.

Vi har tilstrebet en balanse i kjønn, alder og bydelstilhørighet i topp ti av listen og opplever at dette er godt ivaretatt.

Ingrid Nergaard Fjeldstad, bystyremedlem for Bergen Venstre
Ingrid Nergaard Fjeldstad

Nåværende finansbyråd Per-Arne Larsen innstilles som førstekandidat. Med seg på kumulert plass får han Byråd for utvikling, Ingrid Nergaard Fjeldstad. Ungdomskandidat Ole Martini innstilles på tredjeplass, samt at nåværende vara til Bystyret, Grete Line Simonsen og leder av Bergen Venstre innstilles på henholdsvis fjerde og femteplass.

Komiteen vil bemerke at vi har hatt mange og svært gode kandidater å velge mellom i topp 10 sjiktet. Vi innstiller på fem forhåndskumulerte kandidater. Dette mener vi ivaretar en god balanse på alle måter.

Jo Lerheim, leder av komiteen

Nominasjonskomiteens forslag til topp 10:

1. Per-Arne Hvidsten Larsen (43), Åsane
  2. Ingrid Nergaard Fjeldstad (39), Fyllingsdalen