Venstre tar Gjesdal framover

Vi trenger utålmodige politikere som tar ansvar for de store utfordringene vi står overfor. I årene som kommer trenger vi politikere som fremmer nye løsninger som gir folk mer frihet, flere muligheter, bedre tjenester og som tar Gjesdal framover. Derfor vil Venstre satse på skolen, kutte i klimagassutslippene, ta vare på naturen og tilrettelegge for nye arbeidsplasser.

Unni Fuglestad fra Time er Rogaland Venstres andrekandidat til fylkestingsvalget. Astrid Larsen (55) er Gjesdal Venstres ordførerkandidat, og daglig leder av Frisørstuå. Her sammen med partileder i Venstre, Guri Melby.

En skole for alle
Skolen er nøkkelen til en lys framtid og derfor prioriterer Gjesdal Venstre skolen. Vi vil satse på skolen ved å fremme nye løsninger som gir elever og lærere økt motivasjon, sier Astrid Larsen, ordførerkandidat for Gjesdal Venstre.

Med Venstre i maktposisjon skal skolen være et sted der alle kan utvikle seg. For å kunne bekjempe globale utfordringer som klimakrisen, er vi nødt til å satse på framtiden vår, nemlig elevene.

– Skolen må også være et sted hvor elever som sliter, blant annet med psykisk helse, får mer og bedre hjelp enn i dag. I tillegg må vi styrke lavterskeltilbudene innenfor psykisk helse for alle, sier Astrid Larsen.

Et grønt næringsliv
Som gründer selv er Larsen særlig opptatt av at det skal være enkelt å starte opp sin egen arbeidsplass. Gjesdal Venstre vil legge til rette for enkel etablering av nye bedrifter og at kommunen skal tilby nødvendig veiledning og assistanse for å skape vekst og utvikling. Vi tror på potensialet i våre innbyggeres idéer og ønsker å hjelpe dem med å realisere deres drømmer, til det beste for folk og bedrifter.

Bedre busstilbud
For å stanse klimaendringene må vi gjøre det enklere for folk å ta grønne valg i hverdagen. Dette gjelder globalt, nasjonalt og lokalt. Derfor går Venstre til valg på et bedre og billigere busstilbud. Samtidig som vi må gjøre det enklere og mer økonomisk overkommelig for kommunens innbyggere å komme seg rundt, uavhengig av hvor i kommunen de bor.

Astrid Larsen presiserer at det er fylkeskommunen som har ansvar for kollektivtransport, videregående opplæring og fylkesveier. Særlig innen kollektiv har Venstre i fylkespolitikken spilt en viktig rolle. Derfor er det viktig å stemme Venstre både i kommunevalget og fylkesvalget.

Les også: 6 gode grunner til å stemme Venstre i fylkesvalget

Vern av natur
Venstre kjemper for å ta vare på miljøet og naturen rundt oss, derfor vil vi stanse naturtapet i kommunen. Den økende utfordringen med naturtap i kommunene krever at vi arbeider aktivt for å bevare og beskytte våre verdifulle naturområder. Vi ønsker å sikre at kommende generasjoner også kan nyte godt av den vakre naturen vi har vokst opp med.

Ønsker du en grønn framtid med frihet for alle?
Da bør du stemme Venstre i både kommunevalget og fylkesvalget. Godt valg!

Bli med på laget.