Slik forhåndsstemmer du

Visste du at du kan forhåndsstemme fra 10. august til 10. september?

I perioden 10. august til 10. september kan du forhåndsstemme i valglokaler over hele landet. Husk å følge de gjeldene smittevernrådene når du stemmer.

Hvordan forhåndsstemme:

1. Finn et valglokale. Alle steder du kan forhåndsstemme samles på valglokaler.no. Gå inn og søk opp hvor du kan stemme i din kommune og når det holder åpent. Forhåndsstemme i annen kommune? Les mer her: https://www.valg.no/for-velgere/stortingsvalget-2021/forhandsstemme/
  2. Ta med legitimasjon. Du får digitalt valgkort i altinn, men det viktigste er at du har med deg legitimasjon for å legitimere deg. Det kan for eksempel være pass, førerkort eller bankkort med bilde. Det må inneholde navn, fødselsdato og bilde
  3. Stem. Når du skal stemme, kommer du inn i et avlukke med mange lister du kan velge mellom. Velg stemmeseddelen til det partiet du vil stemme på. Gjør eventuelle endringer og brett sammen stemmeseddelen slik at feltet for stempling ligger ut. Da synes det ikke for andre hvilket parti du stemmer på. Ta den med til en valgfunksjonær som stempler stemmeseddelen din, før du kan legge den i valgurnen. Alt du trenger å vite om å stemme finner du her: https://www.valg.no/for-velgere/stortingsvalget-2021/forhandsstemme/

Forhåndstem grønt og liberalt med Sofie Høgestøl

OBS! Har du stemt, så har du stemt. Det er ikke mulig å angre, heller ikke ved å stemme på nytt på valgdagen. Så er du usikker, kan det være lurt å vente noen dager til du har bestemt deg. Siste mulighet til å stemme er på valgdagen 13. september.

Trenger du hjelp til å stemme, kan du få hjelp fra kommunen din og du kan søke om å stemme hjemmefra.

Har du forhåndsstemt?

Nå har vi nye profilrammer for Facebook som viser at man har stemt Venstre ?

Du kan velge mellom

Jeg har stemt Venstre“, “Eg har stemt Venstre” eller “Jeg har stemt på Guri“.