3 kvinner på topp!

Nominasjonsmøtet i St.Hanshaugen Venstre har nominert 3 unge kvinner på topp på sin liste til Bydelsutvalget i høst.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Mona Helene Grønlie topper St. Hanshaugen Venstres liste. Hun er 25 år og og jobber som oversetter. Lista har 4 forhåndskumulerte kandidater.

De øvrige kumulerte er Gudrun Jære Hoel (42), Cecilie Holtan (29) og Torkild Strandvik (28). Listen teller til sammen 21 navn.

En av de viktigste sakene i St. Hanshaugen er å skaffe nok barnehageplasser, sier Mona Helene Grønlie. Venstre vil tenke nytt og ta i bruk utradisjonelle virkemidler. Vi kan lære av andre bydeler, og for eksempel ta i bruk store bakgårder, som i Frogner, eller frakte barna fra barnehagen til lekeområdet, som i Gamle Oslo. Slik kan vi unngå å bygge ned de få friområdene som er igjen i bydelen.

Nytt styre ble også valgt, med Olav A. Røssaak som ny leder. Han er 26 år og jurist. Med seg i styret har han nestleder Tord E. Songe-Møller, Helene Falch Fladmark, Gudrun Jære Hoel og Torkild Strandvik. Leder i St. Hanshaugen Unge Venstre er Anders Bergsaker.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**