Gudbrandsdølen Dagningen

Lederen i GD gir idag Ringsaker Venstres Morten Andersen ros for å stå på for å få NAV-kontoret i kommunen til Moelv. Og dette med overveldende tilslutning i formannskapet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Venstre-politikeren Morten Andersen har et stort engasjement for vårt demokrati og de prosesser som skal understøtte demokratiet.
En administrativ styringsgruppe nedsatt av formannskapet hvor Venstre IKKE deltar, har derimot foreslått Brumunddal som hovedbase for NAV i Ringsaker.

OVERKJØRER FOLKEVALGTE
Nå skal fylkesmann Sigbjørn Johnsen mekle. Det kan ikke herske noen tvil om at dersom lokalpolitisk innsats skal oppfattes som meningsfull, så er utfallet gitt. Overkjøring av det folkevalgte signalet vil være et dårlig bidrag til å fremme interessen for å drive med politikk i Ringsaker. Kommunen sliter fra før av med å få velgerne i tale i valg. Ringsaker var den kommune i Innlandet med lavest valgdeltakelse ved kommunevalget i 2003, bare 47 % frammøte. Noe å tenke på ved årets valg?

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**