Arrangerte frivillighetsseminar på Stortinget

Venstre arrangerte i dag et felles frivillighetsseminar sammen med de andre opposisjonspartiene på Stortinget, og over 140 deltakere fra frivillig sektor var til stede på det åpne arrangementet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Dialog om rammebetingelser
Stortinget skal i løpet av 2007 behandle både en stortingsmelding om frivillighet og lov om frivillighetsregister. Det var i denne forbindelse at opposisjonspartiene arrangerte et frivillighetsseminar på Stortinget for å få innspill fra ulike frivillige organisasjoner om hvordan man kan sikre gode rammebetingelser for frivilligheten.

Trine Skei Grande

Foto: Rune Kongsro

– Det er svært viktig å ha en tett dialog med frivillighetssektoren, spesielt med tanke på de mange store frivillighetssakene vi skal behandle i denne perioden, sier Venstres nestleder og medlem av Stortingets kulturkomite, Trine Skei Grande.

Godt oppmøte
Blant innlederne på seminaret var Torbjørg Aalborg (HSH), Guro Ødegård (NOVA), Håkon Lorentzen (Institutt for samfunnsforskning), Grete-Lise Christiansen (Leger uten grenser), Trond Enger (LNU), Øystein Dale (NIF) og Sturla Stålsett (Kirkens Bymisjon).

– Jeg er veldig fornøyd med avviklingen av seminaret, og er særlig glad for at så mange fant veien hit til Stortinget. I løpet av seminaret har vi fått mange viktige innspill som vi vil ta med oss i det videre arbeidet for å bedre rammebetingelsene for frivillig sektor, sier Skei Grande.

Eget frivillighetsforslag

Skei Grande har tidligere også fremmet et representantforslag om å bedre vilkårene og rammebetingelsene for frivillig sektor sammen med politikere fra de andre opposisjonspartiene på Stortinget. Dette forslaget skal behandles samtidig som frivillighetsmeldingen når den kommer.

Les forslaget her:
Dokument nr. 8:107 (2005-2006)

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**