Vekk med klysene

Det sier Per A. Thorbjørnsen som nå vil fjerne tyggegummien fra sentrumsgatene. Thorbjørnsen mener det har liten hensikt å rydde sentrumsgatene for papir og annet søppel når det blir liggende igjen tusenvis av tyggegummiklyser.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Per A. Thorbjørnsen

Foto: Tore Nilsen

Da formannskapet behandlet plan for opprydding i sentrumsgatene var ikke tyggegummien nevnt i planene. Det synes Thorbjørnsen er for galt, og nå vil han ta dette opp på politisk nivå.

Venstre gruppeleder erkjenner at det kanskje ikke er den viktigste politiske saken i Stavanger, men sier til RA:— Men det er likevel en viktig sak for å sikre et finere og renere sentrum. Når man først ser etter, og får øynene opp for dette griseriet legger man merke til det stadig oftere. I Klubbgata må de jo være godt over hundre tyggisklyser per kvadratmeter.

Thorbjørnsen ønsker at man skal begynne i Klubbgata og viser til at man nå har miljøvennlige metoder for å fjerne tyggegummien. Han mener at det viktig at man ikke bare fjerner tyggegummien men at man også starter en holdningskampanje for å hindre at det bygger seg opp igjen.

Les mer her >>

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**