Vellykket LS og kandidatsamling i Tromsø

Venstres landsstyre og nord-norsk kandidatsamling brakte over 70 venstrepolitikere til Tromsø i helga.
Deltakerne var godt fornøyde med oppholdet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Lars og Olaf i Tromsø

Foto: Roar Sollied

Troms Venstre hadde for fredagskvelden og lørdag lagt opp til kandidatsamling for nordnorske listekandidater på SAS-hotellet. Blant de 28 fremmøtte var også deltakere fra Alta, Kautokeino, Narvik, Bodø, Hadsel og Rana. Samlinga fikk en pangstart med innledere som Dørum, Hedstein, Skei Grande og Thommessen på hvert av de fire hovedsatsingsområdene til Venstre. Samlinga fortsatte med mediekursing. På lørdag kunne kandidatene også følge Sponheims tale til LS, generell debatt og strategidebatt,

Landsstyret fortsatte til søndag kl 1430. Møtet ble enig om Venstres spillpolitikk og vedtok uttalelser bl a om klima, om bærekraftig næringsutvikling i nord, og Venstre uttrykte at de ønsker at Norge skal bidra med soldater i Darfur når det foreligger FN-mandat. Som utdanningspolitiker gleder det Roar Sollied at Venstre vil fjerne arbeidsgiveravgifta for lærlinger. (se mer om uttalelsene på Venstres hovedside.)

Venstres sekretariat og landsstyret, som består av sentralledelsen, UV-leder, Venstrekvinnelaget, representant fra Liberale studenter pluss alle fylkeslederne og fire direkte valgte representanter, fikk også oppleve Tromsø i relativt godt vær: Mange dro på seinkvelden opp med Fjellheisen for å se Tromsø fra oven og midnattsola. Det var også innlagt appelløkt i Storgata med Kvassheim, Thommessen (se Tromsø V) og unge Michelsen. På landstyremiddagen lørdag ble 50-årsdagen til Lars Sponheim markert, og deltakerne fikk oppleve gode nordnorske kulturinnslag.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**