Nettprat med Sponheim på Aftenposten

Mandag klokken 11 møtte Venstre-leder Lars Sponheim leserne til nettprat på Aftenposten.no. Nettpraten er avsluttet, men du kan lese spørsmål og svar på Aftenposten.no.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Andreas B fra Oslo stilte bl.a. dette spørsmålet: “Om Venstre får så sterk oppslutning (Oslo), at ved å ikke støtte en koalisjon av høyre/frp i byrådet, vil føre til rød grønn samling. Er ikke dette imot hensiktene tilbåde sentrums partiene og de borgerlige partienes politikk?”

Lars Sponheim:
“Nei. Den beste garantien for å få til et borgelig styre av Oslo er med en stemme på Venstre. Venstre prioriterer miljøpolitikk og skolepolitikk. Vi vil ha flere og bedre lærere og ruste opp skolebyggene i Oslo heller enn å bruke pengene på heldagsskolen, slik de Ap/SV vil. Vi vil fortsette storsatsingen på å bedre kollektivtrafikken i Oslo og vi sier ja til et flerkulturelt og spennende Oslo. Denne kombinasjonen gjøre Venstre unike og jeg tror den appellerer til svært mange velgere. Du og andre som lurer mer på Venstres politikk generelt og Oslo Venstre kan møte meg og Oslo Venstres toppkandidater på Eidsvolls plass (foran Stortinget) kl. 15:45 i dag. Det var alt for meg i denne omgang. Godt valg.”

Les flere spørsmål og svar på Aftenposten.no.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**