Til førstegangsvelgere

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Sognefjellet

Foto: B.Aartun

Du gjør en forskjell — Bruk stemmeretten din! I år er det kommune- og fylkestingsvalg, og du har mulighet til å påvirke viktige avgjørelser i ditt lokalsamfunn.
Gjennom valget kan du være med på å gi din stemme til et bedre miljø, et levende kulturliv, et levende sentrum, gode tilbud for ungdom, en bedre skole, tilrettelegging for flere lærlingplasser og gode vilkår for de som trenger det mest.

Geir Stave på stand

Foto: Gunn-Torill Homme Mathisen

Gjennom å gi din stemme på valgdagen mandag 10. september, er du med på å bestemme hvordan Hedmark og Hamar skal være i dag og i framtiden. Er du negativ til utbygning av et nytt stort kjøpesenter på stadion og ønsker en snarlig utbygning av dobbeltspora jernbane til Hamar? Da er Venstre partiet for deg. Vi vil også jobbe for at Hamar kommune skal bytte ut sin forurensende bilpark med miljøvennlige el-biler.

Venstre er et sosialliberalt parti. Det vil si at vi verdsetter både frihet og fellesskap. For at fellesskapet skal fungere må man se enkeltmenneskene og hjelpe disse, ikke bare fellesskapet. Vi satser spesielt på skole, miljø, næringsliv og sosialpolitikk. Vi skal være partiet for en bedre skole, sosialt ansvar, kreativt og nyskapende næringsliv og en bærekraftig utvikling for miljøet.

Ved å stemme ved kommune- og fylkestingsvalget 2007 gjør du en forskjell. Bruk muligheten — og vis hva du, som ungdom, mener. Ungdom er engasjert. Og valg er en ypperlig sjanse til å vise hva du mener.

Godt valg!

Mvh.