Venstre er studentenes beste valg

Ingen ser ut til å ta en av Oslos viktigste ressurser, nemlig studentene, på alvor — med unntak av Venstre, som har programfestet en rekke tiltak som direkte eller indirekte gjør Oslo til en god by å være student i.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Inge Carlén, 1. kandidat til Sagene bydelsutvalg, skriver i sitt innlegg i forrige utgave av studentavisa Universitas om Venstres studentpolitikk. Det er ingen tvil om at vårt parti er et av de beste valgene man kan foreta dersom man er opptatt av studentenes levekår i Oslo, enten man er student selv eller ikke. Oslo med sine 60.000 studenter er Norges største studentby og det er på høy tid at byen setter mer fokus på denne gruppen og anerkjenner studenten som viktig ressurs og legger bedre til rette for studentenes levekår i byen. Venstre har programfestet en rekke punkter, f.eks. rimeligere månedskort ved kollektivreiser i Oslo, som kommer Oslos studenter til gode.

Inge er selv student, og studerer for tiden Demokrati og rettigheter i informasjonssamfunnet ved juridisk fakultet på Universitetet i Oslo.

Artikkelen i Universitas kan leses her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**