VGs valgguide velger Venstre

Èn uke før valget gir VGs velgerguide en knallmåling for Venstre i Trysil. – Veldig inspirerende, sier topp tre-gruppa til Trysil Venstre, Gry O. Nordli, Pål Selsjord Bjørseth og Per Jon Stengrundet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Stem Venstre!

Foto: Gunn-Torill Homme Mathisen

Etter at flere hundre velgere i Trysil (over 10% av antallet som stemte ved forrige valg) har testet seg med VGs Velgerguide, har 9,5% fått beskjed om at Venstre er det partiet i Trysil som ligger dem nærmest. Det som er verdt å legge merke til i den nasjonale statistikken, er at i aldersgruppen under 40 år, får Venstre over 15% av stemmene i gjennomsnitt! – Dette gir en kjempemotivasjon for den siste uka av valgkampen, sier leder i Trysil Venstre, Per Jon Stengrundet. – Særlig gledelig er det at såpass mange unge har meninger som sammenfaller med partiet. Det lover godt for fremtida.

Undersøkelsen er selvsagt ikke vitenskapelig, men gir allikevel en pekepinn om at mange som kanskje ikke har tenkt på Venstre, faktisk har mye til felles med partiet som får følgende beskrivelse av VG:

Venstre står for en liberal politikk som tar utgangspunkt i det enkelte mennesket. Liberal politikk skal være et utålmodig arbeid for rettferdige løsninger som gir alle mennesker frihet. Alle skal ha mulighet til å bruke sine evner til beste for seg selv og samfunnet.

Du kan teste deg selv på velgerguiden.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**