Venstre 6% i Aust-Agder, melder Fædrelandsvennen

– Det er oppmuntrende meiningsmålinger i valkampinnspurten, sier fylkesleder Line Øvernes Mørch i en kommentar til at Fædrelandsvennen gir Venstre 6% og to mandater i fylkestinget i en meningsmåling 6. september – fire dager før valget.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Line Øvernes Mørch

Foto: Venstre

Dette vil gi minst to mandater i fylkestinget. Ved enda noen få flere stemmer kan Venstre få tre mandater og komme på vippen i fylkestinget og stille klare miljøkrav for å gi støtte til andre partier.

I tillegg gir meningsmålinga gode muligheter for flere mandater i alle kommunen Venstre stiller til valg i. 6% gir håp om Venstreordfører i Grimstad og gode sjanser også i Risør og Gjerstad. Det ser ut til å bli kommunestyremedlemmer i Bygland, Evje og Hornnes, Tvedestrand og Froland der vi falt ut sist, og det gir grunnlag for enda sterkere representasjon i Birkenes, Iveland, Lillesand, Arendal og Bykle.

Nå teller hver stemme, ring alle dere kjenner, snakk med alle, – bli med i kampen for miljøet, skolen, småbedriftene og de som trenger mest hjelp, sier fylkesleder Line Øvernes Mørch.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**