Et godt valg – tross alt

Hordaland Venstre gjør et meget godt fylkestingsvalg og får tre mandater på det neste fylkestinget. Samtidig var man ikke langt unna det fjerde mandatet..

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Solnedgang vann innsjø

Foto: Jan Harsem

Til tross for en markant framgang siden 2003, og det beste valget siden 1995, var det et skår i gleden at man manglet noen få hundre stemmer på å få inn en fjerdemann i fylkestingsgruppen. – Venstre gjorde et godt valg ved fylkestingsvalget, ved kommunevalget i Bergen og i en rekke kommuner rundt om i Hordaland. Samtidig har jeg litt en følelse av at vi akkurat nesten lyktes, sa Harald Hove, førstekandidat. – Alikevel blir det feil å deppe på en kveld som denne, med et så godt resultat. Venstre har gjort det strålende i hele landet, og vi fortsetter å legge et godt fundament for framtiden, påpekte Hove.

Han benyttet anledningen til å takke alle som hadde bidratt i valgkampen, både med hardt arbeid og med sine stemmer. – Det er nå arbeidet begynner. Med et godt arbeid i en aktiv opposisjon legger vi til rette for et enda bedre valg om to og fire år, avsluttet Hove.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**