Trysil Venstre fikk 7,3%

Trysil Venstre fikk det som med rette kan kalles et historisk godt resultat. Med 7,3% av stemmene, og dobling av antall kommunestyrerepresentanter, er Venstre Trysils valgvinner!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Per Jon

Foto: Pål Selsjord Bjørseth

– Det er nå jobben begynner, sier Per Jon Stengrundet, 3. kandidaten som ikke engang var forhåndskumulert, men som gjorde rent bord og “vant Trysilmesterskapet” i personstemmer og slengere, og tok det første mandatet. Pål Selsjord Bjørseth tok andremandatet, og er dermed den yngste representanten i Trysil i kommende periode.

Pål Selsjord Bjørseth

Foto: Kristoffer N. Gregertsen

Grunnen til at vi skriver “Trysil Venstre fikk det som med rette kan kalles et historisk godt resultat”, er at vi må tilbake til 1955 for å finne et bedre valgresultat for Venstre, altså for 52 år siden!

Det gode resultatet skyldes nok en rekke faktorer. Venstre har ei sterk liste denne gangen som er godt sammesatt av veteraner og unge krefter, en Venstre-vind blåser over hele landet, og sist men ikke minst har Trysil Venstre fått fokus på sakene i valgkampen, med skole og miljø i spissen, og der nærings- og bolyst skal prege kommunen.

Trysil Venstre takker for tilliten, og vi skal gjøre vårt beste for å gjøre kommunen til en enda bedre plass å bo og trives i.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**