Rygge sa nei til eget miljøutvalg

Finn-Erik Blakstad (V) betegner det som et løftebrudd at et politisk flertall i Rygge ikke vil opprette et eget miljøutvalg, skriver Moss Avis.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Det var i en interpellasjon i kommunestyret at Finn-Erik Blakstad, på vegne av Venstre, KrF, SV og Pensjonistpartiet, reiste krav om at det blir etablert et eget utvalg for miljøsaker i Rygge.
Men han fikk ikke tilstrekkelig gehør for sitt syn. Flertallet valgte å følge ordfører Inger-Lise Skartlien (Ap), som anbefalte at mandatet til planutvalget (FUP) og hovedutvalg for teknisk sektor (HUT) utvides til også å omfatte miljø- og klimasaker.

— Skuffende og ikke rent lite overraskende, sier forslagsstiller Blakstad til Moss Avis.
— Både Ap og Sp hadde opprettelse av miljøutvalg i sine respektive valgprogram. Det betyr at det i realiteten er flertall i kommunestyret for å etablere et forum for aktiv og offensiv miljøpolitikk. Det er dårlig gjort, ja, faktisk et svik overfor velgerne å legge slike saker til FUP-HUT. For jeg frykter at det kan ende med en mer defensiv politikk på dette særdeles viktige området, sier Blakstad.

Les hele saken i Moss Avis.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**