Rygge Venstre satser på opplevelsesnæring

— Rygge har en unik mulighet til å utvikle et solid kulturbasert næringsliv innen geo-, agro- og økoturisme. Dagens utbyggingspolitikk er den største trusselen mot en slik utvikling, sier Finn-Erik Blakstad og Reidunn Rolandsen, til Moss Avis.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Blakstad og Rolandsen er de to fremste på Venstres liste til det forestående kommunevalget i Rygge. De vil at Rygge skal være en like grønn kommune som i dag. Dagens herskapsboliger bør utvikles til pensjonater, eksklusive gårdsrestauranter og kulturstoppestder, mener de to listetoppene, som håper at partiet vil ta seg inn i “maktens korridorer” igjen etter mange års fravær.
— Markedet for ekslusive mat- og kulturopplevelser er eksplosivt, sier Blakstad, som selv driver Ekeby Gård.
— Og vi vet at det er store skattepenger i opplevelsesnæringen. Rygges beliggenhet er ideell. Innenfor en radius på to timers kjøring er vi tilgjengelige for to—tre millioner mennesker. Moss lufthavn Rygge bør ikke bare fly verdier ut av Rygge, men også til kommunen vår, legger han til.

Les hele saken i Moss Avis.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**