Nødvendig omstilling avkler Senterpartiet

Senterpartiets nestleder og samferdselsminister Liv Signe Navarsete varsler idag ifølge NRK at en rekke postkontor skal legges ned. Venstre mener den varslede omstillingen er fornuftig, men at Senterpartiet nå blir grundig avkledd.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Venstre mener man kan sikre post-tjenester over hele landet bl.a. gjennom post i butikk.

Foto: Øivind Haug, Posten

– Venstre mener dette er en nødvendig og fremtidsrettet omstilling. Det viktigste er nå å sikre post-tjenester over hele landet, og mye av dette kan ivaretas gjennom post i butikk. Jeg forutsetter også at man sikrer akseptable løsninger for de ansatte som blir omfattet av omstillingen, sier Borghild Tenden i Transport- og kommunikasjonskomiteen.

Lovet kamp i opposisjon
Bakgrunnen for Tendens uttalelse er at regjeringen ifølge NRK legger frem en stortingsmelding i fredag, der det forslås å legge ned 120 av landets 300 postkontorer.

- Da Venstres samferdselsminister Torild Skogsholm varslet endringer i Posten var det ikke måte på hissig støy fra Senterpartiet, sier Tenden.

– Da Venstres samferdselsminister Torild Skogsholm varslet endringer i Posten var det ikke måte på hissig støy fra Senterpartiet, sier Tenden.
Foto: Venstre

– Senterpartiets Åslaug Haga og Per Olaf Lundteigen gikk høyt på banen da de var i opposisjon og lovde kamp mot endringer av Posten dersom de kom i regjering. Haga tapte kampen mot fremtiden og Senterpartiet har igjen ført sine velgere bak lyset, sier Tenden.

Uelegant piruett
Regjeringen Bondevik II ble utsatt for massiv kritikk fra Senterpartiet om omstilling av Posten.

– Da Venstres samferdselsminister Torild Skogsholm varslet endringer i Posten var det ikke måte på hissig støy fra Senterpartiet. Nå er det Senterpartiets nestleder Liv Signe Navarsete som gjennomfører de endringene hun selv var med på å gi garantier mot. Makan til uelegant politisk piruett skal man lete lenge etter, sier Venstres Tenden.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**