Stortingsvalgprogram 2009-2013

Programkomiteen har nå avsluttet sitt arbeid. Komiteen har siden april 2008 jobbet med å lage et program som klart beskriver hva Venstre vil i neste stortingsperiode. Komiteen har mottatt en rekke innspill til arbeidet fra medlemmer, lokallag, fylkeslag, tillitsvalgte, organisasjoner og enkeltpersoner.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Programkomiteens leder Ola Elvestuen

Foto: Sveinung Bråthen

Etter at førsteutkastet ble presentert 3. september har vi mottatt over 1200 konkrete endringsforslag, over 100 sider med generelle kommentarer og mer enn 300 epost. Vi takker alle for disse bidragene.

Utkastet skal nå behandles på fylkesårsmøtene og landsstyret. I denne omgang har kun fylkeslag rett til å fremme forslag til endringer. Frist for slike endringsforslag er 23. februar.

Endelig program vedtas på Landsmøtet i april 2009.

Last ned dokumenter:
Frihet og ansvar. Et sosialliberalt samfunn. Komiteens forslag til Venstres stortingsvalgprogram 2009-2013 (pdf).
Ola Elvestuens, leder av programkomiteen, presentasjon (ppt) av hovedpunktene i programmet.
Notat om kommunestruktur (doc), referert til i førsteutkastet.

Vi vil ha innspill!
Har du noe på hjertet som du mener Venstres neste stortingsvalgprogram bør ha med, ta kontakt. Vi vil gjerne høre hva andre mener bør med i et sosialliberalt stortingsvalgprogram. Du kan enten sende brev til Venstres hovedorganisasjon eller maile til [email protected].

Mandat
Programkomiteens oppgave er å utarbeide et utkast til nytt stortingsvalgprogram for perioden 2009-2013 og bidra til en åpen og inviterende prosess for programbehandlingen. Frist for å komme med endringsforslag til dette utkastet er satt til 1. november 2008. Programkomiteen legger fram sitt 2. utkast 10. desember 2009, basert på utkastet og endringsforslagene som kommer inn i denne høringsrunden. Endelig program skal vedtas på Venstre landsmøte i april 2009.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**