Bergen Venstre – 125 år!

Som et av Norges eldste Venstrelag ble Bergen Venstre stiftet i året 1883, – den 18. juni er det 125 år siden, og da skal det selvfølgelig feires med kake og fest!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Kvinne

Foto: Microsoft

Onsdag 18.juni blir den offisielle markeringen, forhåpentligvis i Eldoradogården der stiftelsesmøtet ble avholdt. Fredag 20. juni samles tidligere og nåværende medlemmer til den store Venstre-festen!

Festen skal holdes i Holmefjordboden, den eneste tørrfiskboden i Bergen der den historiske oppbyggingen innvendig og utvendig fortsatt er inntakt (men tørrfisken er borte, altså…). Idyllisk beliggende ca midt mellom Gamle Bergen/Elsero og Sandviken Brygge/Måseskjæret. Prisen vil bli ca 250 — 300 kr, inkludert mat, taler, underholdning og dans. Det vil bli mulighet for redusert pris for Unge Venstre medlemmer som er villig til å gjøre en dugnadsinnsats før, under og etter arrangementet.

Endelig invitasjon og program kommer senere,men sett av dagene med en gang, slik at du er sikker på åfå med deg et av sommerens viktigste arrangement! Og tips gjerne tidligere Venstre-folk om at de også er hjertelig velkommen!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**