Endelig klarsignal for Løkenåsen 2

Et utbyggingsområde på 220 mål ulendt skogsterreng har vært med i flere av Fet kommunes kommuneplanrulleringer og har nå endelig fått godkjent reguleringsplan av kommunestyret, med forbehold om at bebyggelsesplan og utbyggingsavtale med Fet kommune godkjennes. Både velforeninger og beboere i naboskapet har den siste tiden kjempet mot utbyggingsplanene, men det er også mange innbyggere som hilser utbyggingsplanene velkommen, spesielt de yngre utflyttere som er på jakt etter bolig i hjemkommunen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Sammen med Arbeiderpartiet og SV sørget Venstre for at det ble 14 stemmer, og flertall, for et forslag som var noe redusert i forhold til utbyggernes egen plan. Dette for å ta hensyn til de nærmeste naboene, friluftsliv, trafikkforhold og utbyggingens visuelle fjernvirkning. Vedtaket innbærer også at man unngår bebyggelse på dyrket mark, slik et samlet kommunetyre har intensjoner om å unngå.
Vedtaket innebærer også at utbygger stiller en tomt til kommunens disposisjon for utbygging av en ny barnehage for Løkenåsen og Jahren.

Derved er Fet kommune i stand til å tilby boligeiendommer i takt med planlagt utviklingsstakt, slik det er beskrevet i kommuneplanens arealdel som ble enstemmig vedtatt våren 2007. Dette til tross for at utbygging i Garderåsen 4 er noe utsatt i påvente av planer for nødvendig infrastruktur.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**