Ville lokalisert NAV i Fetsund sentrum

Fet Venstre vil av miljømessige og brukermessige hensyn plassere det nye kontoret for NAV-tjenester i Fetsund sentrum, hvor det etter hvert både bor mange brukere av NAV, og hvor mange kan benytte kollektivtransporttilbudene som gis med tog og buss. Dessverre ble Venstres forslag nedstemt, og NAV-kontoret ender på Rådhuset. Hovedårsakene til det, skal være hensynet til de ansatte og høye leiepriser for lokaler i Fetsund sentrum.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Fetsund

Foto: Jonas Libak

Det nye NAV-kontoret, som er en sammenslåing av det tidligere Sosialkontoret, Trygdekontoret og Arbeidskontoret, besøkes daglig av mange brukere som ikke har privatbil. For Fet Venstre er det derfor helt uforståelig at et stort flertall av kommunetyrets represententer gikk inn for å etablere NAV-tjenestene i Rådhuset, hvor de fleste brukerne er avhengige av føttene eller privatbil.
Mange kan bekrefte at spaserturen gjennom bilenes sølasprut på Fetsundbrua ikke er spesielt innbydende, heller ikke med 20 kuldegrader og nordavind.

Vedtaket ble gjort til tross for at flere kommunestyrer i Kommuneplanene har vedtatt at Fet kommune skal bidra til å utvikle statsjonsområdet i Fetsund til et knutepunkt for kollektivtrafikk og et strekt bolig- og servicesenter. Vedtaket er helt utrolig ut fra både miljømessige og brukermessige betraktninger, men slik har det lett for å bli når hensynet til brukerne skal vektlegges minst.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**