Vedlikehold og rotter

Det er en skam at kommunen forsømmer sitt eget vedlikehold og lar leietakerne plages av rotter og lekkasjer. Det gjelder boligkomplekset med 17 leiligheter til eldre og trygdede i Ryggjatunveien 5.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

De 17 leilighetene i Ryggjatunveien 5 gir gode og økende inntekter for kommunen. Dette må føles ekstra bittert for eldre og trygdede når bygningene ikke blir vedlikeholdt når husleien stiger. Nå i sommer har rottene funnet seg til rette (omtalt i Aftenbladet 01.09.08 og 02.09.08) – takket være mange års forsømmelse på vedlikehold. Dette vet ansvarlige til topps i den kommunale administrasjon, men de gjør ikke jobben sin.
Siste året har Venstre tatt opp sak vedrørende vedlikehold på kommunale bygg (blant annet Ryggjatun og Bersageltun), men er blitt nedstemt i kommunestyret i fjor høst og “oversett” da saken ble purret i juni 2008. Rådmannen lovet endog at saken skulle legges fram for kommunestyret i februar/mars 2008, men lot være.

HOL: Venstre fikk med seg hovedutvalget for oppvekst og levekår på å oversende “kommunalt vedleikehold” som sak til budsjettmøte for 2009.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**