Barn og unge på Danmarksplass gå for lut og kaldt vann!

– Det går ikke an å frata barn og unge på Danmarksplass områdets eneste ballplass uten å få på plass en midlertidig erstatning, sier bystyrerepresentant for Venstre og Danmarksplass-beboer Anders Skoglund.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

– At Byråd Lisbseth Iversen vil ta initiativ til å diskutere midlertidige erstatninger først etter at hun har leid ut områdets eneste ballplass vitner om en helt hinsides bakvendt håndtering. Det er tydeligvis greit å la barn og unge på Danmarksplass gå for lut og kaldt vann så lenge kommunen får leigeinntekter i bykassen, fortsetter Skoglund.

– Det er kjempepositivt at blokkene i Solheimsgaten pusses opp og Ny-Krohnborg skole skal opprangeres og moderniseres. Disse, sammen med flere andre tiltak er helt nødvendige for Danmarksplass sin fremtid. Vi er alle innstilt på at ting blir verre på Danmarksplass før det blir bedre, men barn og unge kan ikke slutte å være barn og unge i en anleggsperiode de trenger kontinuerlige tilbud, fortsetter Skoglund.

– Byråd Iversen skulle aldri ha gitt byggetilatelse eller leid ballplassen på Danmarksplass før en midlertidig løsning var på plass, Venstre vil ta denne saken opp på neste møte i komite for miljø byutvikling og i ytterste konsekvens, kreve at byggearbeidene stoppes og ballplassen frigjøres inntil en midlertidig løsning er på plass, avslutter Skoglund.

For ytterligere kommentarer, kontakt Anders Skoglund på tlf: 97 72 33 05

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**