Video: – Uverdig av Navarsete

– Samferdselsminister Liv Signe Navarsete må ta seg sammen. Hun kan ikke åpne munnen uten å komme med usaklige utsagn om sin forgjenger. I dagens spørretime kom hun med direkte løgn, sier Venstres samferdselspolitiske talsperson Borghild Tenden.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

- Navarsete omgår spørsmålene og bløffer, mener Borghild Tenden.

– Navarsete omgår spørsmålene og bløffer, mener Borghild Tenden.
Foto: Venstre

Se video på TV2: Tenden sjokkert over skyllebøtte

Tenden ble sjokkert over Navarsetes tirade i dagens spørretime. Navarsete beskyldte Tenden for å besitte "frekkhetens nådegave" for å stille spørsmål ved situasjonen for togtrafikken i Oslo-området. På ny omgikk Navarsete spørsmålet og beskyldte tidligere samferdselsminister Torild Skogsholm (V) for "ikke å ha løftet en finger" for togtrafikken.

Rømmer fra ansvaret
– Sannheten er at det var Skogsholm som satte en ny kurs for kollektivtrafikken og toget, og det er Navarsete selv som har frekkhetens nådegave ved å lyve i Stortinget og rømme fra ansvaret hun selv har. De økonomiske handlingsrommet er dessuten mye større nå enn for den forrige regjeringen.

Toril Skogsholm satte ny kurs for kollektivtrafikken og toget.

Reagerer
Navarsete fikk for øvrig refs fra stortingspresident Thorbjørn Jagland for uparlamentarisk språkbruk i et svar til Høyre. Også parlamentarisk nestleder Trine Skei Grande reagerte sterkt på Navarsetes opptreden da hun selv stilte spørsmål senere i spørretimen. Etter møtet gikk også leder i samferdselskomiteen Per Sandberg (Frp) og Trond Helleland (H), hardt ut mot Navarsetes opptreden, som vakte stor oppsikt.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**