Formannskapet i Eidsberg v/ Ordfører Knut Herland

Anmodning om utredning i henhold til mandatets punkt 4 . i utredningen om bobtilbud og omsorgstjenester

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Utredningen om botilbud og omsorgtjenester i Eidsberg er omstedig og inneholder mye god kunnskap, men beslutningsrunnlaget er mangelfullt i forhold til vedtakets punkt 4 i utredningens mandat.

Håvard Baggetorp

Foto: Eidsberg Venstre

” Konsekvenser for driften av pleie- og omsorgtjenestene i Eidsberg. Hva kan forventes av driftsmessige konsekvenser for pleie-og omsorgstjesten i et kortsiktig og langsiktig perspektiv sett i lys av punktene over( forventet utvikling). Det gjelder særlig i forhold til dimensjonering/bemanning og faglig innhold og behov for kompetanse. Økonomiske konsekvenser skal også inngå i utredningen. Både kommunale og private tjenestetilbydere og utbyggere bør vurderes .”

Rita Sletner

Foto: Audun Halaas

Eidsberg Venstre kan ikke se at private tjenestetilbydere er vurdert i forhold til omsorgsboliger med heldøgns omsorg, men kun som leie boliger i et privat marked.
Med tanke på dagens økonomiske situasjon er det viktigere en noen gang at vi ikke fatter endelig vedtak i forhold til omsorgsplanen før alle sider er utredet .

Eidsberg Venstre håper og tror at Formannskapet fatter en beslutning om videre utredning i forhold til privatetjenestetilbydere.

Eidsberg 29 oktober 2008

Eidsberg Venstre