– Fullstendig uansvarlig av Frp

– Det er uansvarlig av Frp å motsette seg bompenger slik de nå truer med å gjøre på fylkestinget. Det mener Harald Hove, gruppeleder for Venstres fylkestingsgruppe. Han mener dette viser Frp på sitt verste.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Harald Hove portrett

– Et nei til videreføring av Bergensprogrammet vil være svært uansvarlig, mener Hove. — Vi trenger forutsigbare rammer i samferdselsspørsmålet. Når Frp nå sitter i posisjon, må de vise at de kan ta ansvar og også ta vanskelige valg.

Usikkerhet rundt finansieringen av Bergensprogrammet vil ikke bare gjøre det umulig med videre utbygging av bybanen, men også sette utbedring og bygging av nye veier i fare. Det samme gjelder arbeidet med å sikre bedre framkommelighet for kollektivtrafikken i Bergensregionen. Det mener Hove man ikke har råd til.
— Det er påfallende at FrP mener man kan innføre bompenger for å bygge vei mellom Bergen og Os, men går så steilt mot bompenger i Bergen, kommenterer gruppelederen. — Er man ikke interessert i å løse Bergens samferdselsutfordringer? Eller har det noe med at Søviknes er ordfører i Os, lurer han.

— Men med tanke på hva som skjedde i Nord-Trøndelag i forrige uke, er det kanskje flere som er redde for å bli ekskludert fra partiet, gjetter han.

For ytterligere kommentarer, ring:
Harald Hove, gruppeleder — 9964 2370

Kystradioen