Maria Serafia Fjellstad

Politiske hovedinteresser: utdanning, helse

Maria Serafia Fjellstad 3. kand Troms

Foto: RoSo

Maria Serafia Fjellstad er et forholdsvis nytt og ubeskrevet blad i Harstad Venstre. Hun er født og oppvokst i byen, men har bodd og studert i Trondheim de siste sju årene, og da utdannet seg til lege. Hennes politiske barnesko har hun trådt i studentpolitikken i Trondheim, da bl.a. med engasjement som leder av Studenttinget NTNU 2004, varastyremedlem og senere styremedlem i NOKUT 2005-2008, styremedlem og senere konsernstyreleder Studentsamskipnaden i Trondheim 2006-2008. Det er da ikke overraskende at nettopp utdanningspolitikk og helsepolitikk engasjerer henne. I Venstre-sammenheng har hun vært i landsstyret i Liberale Studenter, varamedlem til styret i Trondheim Venstre i 2006 og har også tidligere stått på liste i forbindelse med valg til Fylkestinget her i Troms. Maria Serafia deltok nå i april 2009 på sitt først Landsmøte i Venstre. Hun markerte seg da fra talerstolen med standpunkt innen kunnskap, utdanning, skolehelsetjeneste og studentvelferd.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**