Referat fra årsmøte i Aure venstre for 2008

Sør Tustna skole, 14.01.09, kl 18.30-23.00
Til stede: Henny Nordvik, Johannes Kalland, Per Eilert Orten, Kåre Grønbech, Erik Vullum, Hans Viggo Gaarden, Kristi L. Gaarden, Gunn Randi Fossland, Ola Stigsrud, Kjell Flø og Line Nedresæter.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

1. Åpning ved styreleder Johannes Kalland.

2. Innkalling og saksliste ble enstemmig godkjent med merknad om at det ikke var annonsert i avisa.

3. Johannes Kalland ble valgt til å lede møte og Kåre Grønbech til å skrive.

4. Gunn Randi Fossland og Kjell Flø ble valgt til å skrive under protokollen.

5. Leder la fram årsmeldinga som ble kommentert og diskutert fortløpende av årsmøtet. Venstreskolen del 1, budsjettarbeidet og 125-årsjubileet ble trukket fram som spesielt positive opplevelser. Det ble ellers kommentert at dette var ei fyldig og god melding. Framlagt vedlegg om aktuelle tema for 2009 ble tatt inn som en del av årsmeldinga med "medlemsverving" som tilleggspunnkt. Enstemmig vedtatt.

6. Kasserer redegjorde for kostnader) og inntekter i perioden og at regnskapet pr. 31.12.08 var revidert og funnet i orden av revisorene. Regnskapet ble enstemmig vedtatt.

7. Det var ikke kommet inn noen spesielle årsmøtesaker på forhånd.

Et forslag til uttale fra årsmøtet ble lagt fram av møteleder:

"Følger av salg av billagstomta i forhold til reguleringsplanen og utviklingen av Aure sentrum"

Årsmøtet valgte å be det nye styret om å arbeide videre med temaet for å sikre det offentlige sine interesser i området. Det ble opplyst at hovedutvalg for kommuneutvikling vil ta opp reguleringsplanen til ny behandling.

8. Henny Nordvik, Gunn Randi Fossland og Line Nedresæter var på forespørsel villig til å vaære utsendinger til fylkesårsmøtet for 2008. Et enstemmig årsmøte stilte seg bak dette.

9. Styret sitt framlegg om å holde årskontigenten for 2008 uendra med 300kr for medlem over 25 år og 200kr for medlem under 25år, ble enstemmig vedtatt.

10. Forslag til budsjett med balanse på 10.000kr for 2009 ble enstemmig vedtatt.

11.Valgkomiteens forslag manglet leder av styret, men etter en del argumentasjon sa Line Nedresæter seg villig til å stå som leder. I hennes sted som styremedlem rykket da Henny Nordvik inn og Gunn Randi Fossland tok hennes plass som varamedlem. Dette ble enstemming vedtatt sammen med valgkomiteens forslag, og de nye tillitsvalgte blir da:

Styremedlemmar:

Line Nedresæter – leiar 1 år

Kåre Grønbech — sekretær og kasserer 2 år (gjenvalg)

Kjell Frode Flø – styremedlem 1 år

Johannes Kalland – styremedlem 2 år (gjenvalg)

Henny Nordvik – styremedlem 2 år (ny)

Varamedlemmer og valgnemnd (1 år):

Rune Ulfsnes

Anders Hagen