Verdensmiljødag markering i Bodø

Venstre landserer sin klimakampanje på verdensmiljødag. Nordland Venstres toppkandidat Berit Woie Berg, og Venstres generalsekretær Terje Breivik vil sammen med lokallagene i Salten markere klimakampanjen og Verdensmiljødag i Bodø 5-6.juni.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Berit Woie Berg

Foto: Berit Woie Berg

Fredag den 5.juni kl 19-21 blir det medlemsmøte m/miljødagen og valgkamp som tema. Generalsekretæren Terje Breivik vil innlede om Venstres valgkampstrategi, mens toppkandidaten i Nordland Berit Woie Berg vil snakke om hjertesakene til Venstre. Venstres stortingsvalgprogram, våre profilområder og de tre hovedvisjonene; lavslippsamfunnet, kunnskapssamfunnet og reform av velferdsamfunnet vil være tema. I tillegg blir det markering av og lansering av Venstres verdensmiljødag markering — Nei til oljeutvinning i Lofoten, med t-skjorter, grønne bånd, løpesedler og annet infomateriell.

Lørdag den 6.juni kl 11-13 følger vi opp miljødagen med stand på torget. Det er bondensmarked denne dagen og det er bestilt godt vær. Vi deler ut bjørkesaft, løpesedler, verver medlemmer, og samler underskrifter både til lofotaksjonen og den lokale Redd Rønvikjordene aksjonen (mye natur som må reddes for tiden). Det blir også holdt appeller og delt ut ballonger og grønne bånd. Så en bra stand.

Styret i Nordland Venstre er samlet i Bodø 6-7.juni og flere styremedlemmer vil derfor delta både på medlemsmøte og stand.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**