Lillestrøm allerede valgt som EM-by?

Et oppslag i NRK Hordaland kan tyde på at Lillestrøm allerede er valgt som én av fire norske søkerbyer til fotball-EM 2016. — Jeg er optimist, men vil ikke ta noe for gitt før NFF og SvFF har offentliggjort den endelige avgjørelsen 10. juli, sier leder i Skedsmo Venstre, Boye Bjerkholt.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Fotball

Foto: ontzy, sxc.hu

Det er NRK Hordaland som rapporterer at Lillestrøm allerede kan være utpekt som søkerby. I artikkelen står det at “Bergen, Trondheim, Stavanger og Bodø kjemper om to ledige plasser som EM-by i den svensk-norske EM-pakken for mesterskapet i 2016”.

— Oslo er i en særstilling, for der skal vi ha et nytt nasjonalanlegg til 50.000 tilskuere. Lillestrøm får et nytt stadionanlegg med midlertidig plass til 40.000, som kan skaleres ned etter mesterskapet, sier informasjonssjef i Norges Fotballforbund (NFF), Roger Solheim, til nrkhordaland.no.

1. juli skal de ulike søkerbyene presentere sine søknader for NFF. Endelig beslutning om hvilke ni byer som skal inngå i den svensk-norske EM-søknaden skal tas i fellesskap av Norges Fotballforbund og Svenska Fotbollförbundet ni dager senere. Deretter skal Norge og Sverige konkurrere med Frankrike, Italia og Tyrkia om å få arrangere fotball-EM i 2016.

— Det er fremdeles langt frem, og mye som må gjøres. Men entusiasmen i Lillestrøm er på topp og det gjøres veldig mye godt arbeid. Hvis Lillestrøm blir med i den svensk-norske EM-søknaden for 2016, er jeg sikker på at vi står godt rustet for den videre konkurransen, sier Bjerkholt.

Den 27. mai 2010 treffer Det europeiske fotballforbundet (UEFA) endelig beslutning om hvor fotball-EM skal arrangeres i 2016.

Bli med i facebook-gruppa for fotball-EM i Lillestrøm!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**