Sponheim perset i Kvasshovden Opp

Landets sprekeste partileder satte personlig rekord med over 35 minutter i Kvasshovden Opp i Ulvik i dag. Løpet går fra Ulvik sentrum til Kvasshovden.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Lars Sponheim passerer drikkestasjonen på Børsheim gård. Men går rett forbi. - Drikke har jeg i sekken, sa Sponheim.

Lars Sponheim passerer drikkestasjonen på Børsheim gård. Men går rett forbi. – Drikke har jeg i sekken, sa Sponheim.
Foto: Ingrid Nergaard Fjeldstad

For andre året på rad ble det arrangert politiker-NM i Ulvik. Partileder i Venstre ble klokket inn på 1:55:39, over 35 minutter bedre enn i fjor. Løpet har en høydeforskjell på over 1000 meter, og starter i Ulvik sentrum (10 meter over havet), og ender opp på Kvasshovden (1030 meter over havet). Det skal nevnes at fjorårest utgave av Kvasshovden Opp gikk i over 30 varmegrader, mot bare 20 grader i år.

Flere Venstrefolk hadde tatt turen til Ulvik denne helga. Nestleder Ola Elvestuen perset med over 20 minutter.

Ola Elvestuen har fått mat ved Børsheim gård.

Foto: Ingrid Nergaard Fjeldstad

Heiagjengen på Børsheim bestod av 3. kandidat i Hordaland, Gunn-Vivian Eide, Ingrid Nergaard Fjeldstad og Terje Breivik (generalsekretær)

Foto: Ingrid Nergaard Fjeldstad

Ordfører i Ulvik, Mona Hellesnes perset med 16 minutter. 1:42, og slo blant både partilederen og nestlederen.

Foto: Ingrid Nergaard Fjeldstad

Informasjonsrådgiver Frode Nergaard Fjeldstad perset med 46 minutter! Tid 1:22:16

Foto: Ingrid Nergaard Fjeldstad

Jonas Eilertsen fra Tromsø deltok for første gang, men måtte se seg slått av partilederen

Foto: Ingrid Nergaard Fjeldstad

Kommunestyrerepresentant i Skedsmo, Boye Bjerkholt kom inn på småpene 2:19.

Les også:
Spoheim perset med en halv time (VG)
Komplett resultatliste i Kvasshovden Opp

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**