Liberal.no: Grønn satsing – store ord?

Klimakrisen er vår tids største utfordring, og Venstre har som sak én for neste periode å føre Norge på veien mot lavutslippssamfunnet. Det har ikke manglet fra den sittene regjeringen — i sterk kontrast til resultatene, skriver Lars Sponheim på liberal.no

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Fjord

Det er dessverre fare for at klimakrisen og behovet for en grønnere økonomi drukner i store ord fra partier som ikke er troverdige når det kommer til stykket. Det har ikke manglet fra den sittene regjeringen — i sterk kontrast til resultatene.

Lars Sponheim

Gasskraftsaken er en stor skandale. Kårstø — som skulle renses fra dag én, skal nå ikke renses i det hele tatt. Stoltenbergs store "månelanding" på Mongstad er helt i det blå. SVs Bård Vegar Solhjell fikk seg nylig til å si at "Norge er på vei fra miljødverg til miljøkjempe" (Dagsavisen 8/6), omtrent samtidig som hans partifelle og miljøvernminister Erik Solheim i Stortinget måtte innrømme at regjeringen har fått lite til når det gjelder alternativ energi.

Uenig med Lars Sponheim? Les resten av innlegget her og fortsett dialogen!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**