Valgkampåpning med trøkk

Hordaland Venstre åpnet i dag sin valgkamp. På Torgallmenningen fikk publikum oppleve Lars Sponheim i toppform, rock med trøkk fra Kakkmaddafakka, og appeller fra andre toppkandidater.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Valgkampåpning Hordaland Sponheim

Lars Sponheim tok i sin tale et oppgjør med den regjeringens mangel på framtidsrettet miljøpolitikk. – Skal vi bevege oss over i lavutslippssamfunnet slik Venstre ønsker, trenger vi en målrettet innsats for forskning og kunnskap, en aktiv satsing på fornybar energi, og et tindrende klart nei til oljeboring i Lofoten og Vesterålen. Miljøvelgere bør ikke være i tvil om at Venstre er partiet for dem, konkluderte Sponheim.

Han lovte at Venstre skulle være partiet som satte fokus på de store utfordringene man står ovenfor fremover. Ved siden av klimaspørsmålet blinket han ut kunnskap og velferdsreform som hovedfokus for partiet, både i valgkampen og i den neste stortingsperioden.

Valgkampåpning Hordaland Lars-Henrik

Lars-Henrik Paarup Michelsen fulgte. Han påpekte at politikk handler om å prioritere, og pekte på klima og kunnskap som Venstres klare prioriteter. – Du hører politikere hver dag love penger til ditt og datt. Men sjelden hører du hvor de skal få pengene fra. Vi i Venstre er ærlige på hva vi prioriterer, sa han. Han løftet også fram næringslivets kår med den rødgrønne regjeringen. – Vi kan ikke leve av oljen for alltid. Dagens regjering har ingen næringspolitikk, og det skremmer meg. Framtidens næringsliv skapes i dag, og Venstre vil være en pådriver for at alle som ønsker det skal kunne skape en arbeidsplass for seg og kanskje noen til, fortalte Paarup Michelsen.

Valgkampåpning Hordaland Kakkmaddafakka

Også Gunn-Vivian Eide og Runar Mæland holdt appeller. Mellom stortingskandidatene underholdt Bergensbandet Kakkmaddafakka med drivende rock som virkelig trøkket, mens Julie Andersland var seremonimester og loset publikum gjennom åpningen.

Se flere bilder fra valgkampåpningen her

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**