Venstremuligheter i Vestfold

Etter 40 års fravær fra Vestfoldbenken på Stortinget viser mange målinger at det igjen kan være mulig med et mandat for Venstre fra vårt fylke. Selv om målinger er og blir målinger, er det uansett en vitamininnsprøyting i de siste hektiske ukene fram til valgdagen, kommenterer 1. kandidat Kåre Pettersen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Valgkamp T-skjorte

Siste meningsmåling for NRK Østafjells / Østlands-Posten gir Venstre 5,0 % i Vestfold, en framgang på 0,8 % fra forrige måling. Dette er på nivå med valgresultatet i 2005 da Venstre bare manglet en håndfull stemmer på å bli representert fra Vestfold – for første gang siden 1969.

Meningsmåling fra Østlands-Posten / NRK Østafjells
Målingen tyder på gode muligheter for et utjevningsmandat til Venstre fra Vestfold, noe som vil bidra til en kraftfull satsing på kunnskap, velferd og miljø.

Målingen tyder ellers på at vi vil få en hard kamp mellom Arbeiderpartiet og Fremskrittspartiet om å være det største partiet i Vestfold – og at Høyre har nok med å forsvare det ene mandatet partiet i dag har fra fylket.

På mange måter vil Vestfold være et nøkkelfylke også i kampen om fortsatt rød/grønn regjering eller ikke.

Saken er omtalt i Østlands-Postens nettavis og NRK Vestfolds nettsider.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**