Troms Venstre gratulerer Trine!

Troms Venstre gratulerer Trine med valget og takker Lars for oppofrende arbeid for å bringe partiet et langt steg videre fra 1996.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Lars Sponheim

Foto: Caroline Roka

-Vi hadde mye å gjenhente i 1996, og økonomien var dengang elendig, sier Roar Sollied. Han minner om at en økonomibevisst Sponheim med gode hjelpere fikk skikk på dette, og det ble også lettere ettersom god politikk og bedre valg med flere på Stortinget ga mer økonomisk støtte til partiet.

-Med valgnederlaget i høst, som ble ekstra dramatisk fordi Venstre mistet tilgang til fem utjevningsmandater med 0,1% margin, mistet vi både lederen og mye av partistøtten. Men vi står mye sterkere organisatorisk og økonomisk likevel i forhold til tidligere “lavkonjunkturer” for Venstre, sier Sollied.

Velkommen Trine Skei Grande!

Trine Skei Grande på talerstolen under Venstres Landsstyremøte i Oslo 6. mars 2010.

Foto: Daniel Rugaas

Troms Venstre ønsker Trine velkommen i førersetet. -Det er viktig å komme over i ny organisering et halvt år etter at Lars meldte avgang. Det vil skape mer fokus på politisk og organisatorisk arbeid fram mot de to neste valgene, sier Roar Sollied, som kom med i landsmøtesammenheng samme året som Sponheim ble leder og som forlater Sentralstyret samtidig med han.

Trine Skei Grande har besøkt Troms en rekke ganger og var “fadder” for Troms i stortingsgruppa i forrige periode. Roar Sollied deltok i forrige periode med blant andre Grande og Dørum i ei utvida stortingsgruppe for utdanning og kultur, som blant annet fremmet flere forslag til Venstres Stortingsprogram.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**