Oppsummering fra Venstres Landsmøte

Venstre avholdt i helgen sitt landsmøte i Sarpsborg. Blant høydepunktene var valget av ny ledelse, sentralstyre og landstyre. St.Hanshaugen Venstre gratulerer Trine Skei Grande som ny leder, og ser frem til å ta fatt på en krevende og spennende valgkamp med henne i spissen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Vi har også store forventninger til partiets nyvalgte nestleder Helge Solum Larsen fra Rogaland Venstre, og er ikke minst stolte og begeistret for at vår egen Ola Elvestuen beholder sin sentrale posisjon i partiets ledertrio.

I tillegg til personvalgene, som alle fikk oppslutning fra et samlet landsmøte, ble det vedtatt en rekke politiske uttalelser, som bygger videre på, understreker og videreutvikler Venstres politikk på sentrale områder. Mest omfattende er uttalelsen om innvandring og integrering, som ble vedtatt etter en innholdsrik og innsiktsfull debatt. St.Hanshaugen Venstre er også glade for at uttalelsesforslaget som Sagene Venstre utarbeidet i samarbeid med oss ble utgangspunktet for en solid og tydelig uttalelse om næringspolitikk som er bedre tilrettelagt for gründere og småbedrifter.

Du kan lese mer om Landsmøtet, alle uttalelsene, samt se videoklipp på Venstres nettsider. St.Hanshaugen Venstre anbefaler spesielt Trines første tale som leder, en inspirerende og retorisk kraftfull oppvisning i sosialliberal ideologi og praktisk politikk.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**