Marta Daltveit Lindås foreslått som nr. 15 til fylkestingsvalget

Spydeberg Venstres profilerte politiker, Marta Daltveit Lindås er innstilt til 15. plass på fylkestingslista til valget neste år. Nominasjonsmøtet er 20.11..

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Marta D. Lindås

Foto: Lindås

Daltveit Lindås er tidligere leder av Østfold Venstre og fylkestingspolitiker. Hun er gruppeleder i Spydeberg Venstre, medlem av formannskapet og sitter i fylkestingskomiteen for opplæring, kultur og helse. Hun er lærer ved Spydeberg ungdomsskole.

Kamp om førsteplassen

Per Magnus Finnanger Sandsmark og Sindre Westerlund Mork Per Magnus Finnanger Sandsmark (t.v.) og Sindre Westerlund Mork kjemper om førsteplassen på fylkestingslista.

Foto: NRK Østfold/ Ole Morten Melgård

Per Magnus Finnanger Sandsmark fra Halden er innstilt på førsteplassen til fylkestingslista i Østfold. To av nominasjonskomiteens medlemmer ønsker Sindre Westerlund Mork fra Moss på førsteplassen. Nominasjonsmøtet er 20.11. på Sarpsborg rådhus.

Toppkandidatene
Per Magnus Finnanger Sandsmark fra Halden er sentralstyremedlem i Unge Venstre, leder i Østfold Unge Venstre og lokalpolitiker i Halden. Han er innstilt på 1. plass

Sindre Westerlund Mork er gruppeleder for Venstre i fylkestinget og i Moss. Han er tidligere leder av Østfold Venstre. Han er innstilt på 3. plass. To i komiteen ønsker han på 1. plass.

Britt Fladmark Holta

Foto: NN

Britt Fladmark Holta er kommunestyremedlem i Eidsberg, leder av Østfold Venstrekvinnelag og medlem av Venstres landssstyre. Hun er innstilt på 2. plass.

Signe Marie Kristensen fra Sarpsborg er innstilt på 4. plass. Hun er leder av Nedre Glomma Unge Venstre. Per Elling Braseth-Ellingsen er nestleder i Østfold Venstre og leder i Fredrikstad Venstre er foreslått på 5. plass. På 6. plass er Maren Hersleth Holsen foreslått. Hun er nestleder i Østfold Venstre og leder i Eidsberg Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**