Oppstartsmøte for nytt lokallag i Nedre Eiker

Venstre i Nedre Eiker er i aktivitet igjen. På et oppstartsmøte med fylkesleder Rebekka Borsch tidligere denne uken ble det opprettet et interimsstyre for lokallaget. Dessuten fikk Venstre forslag til valgliste på plass.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Fylkesleder Rebekka Borsch var med på å starte opp laget i Nedre Eiker.

Foto: privat

På førsteplassen av Venstrelisten foreslås kommunestyrerepresentant Jostein Andre Kretz. Han har tidligere vært aktiv for Frp, men meldte seg ut der i fjor og gikk så over til Venstre.

Unge Venstre med på laget
På andreplassen av valglisten i Nedre Eiker Venstre står Anna Solgaard Evensen (23) fra Mjøndalen. Anna Evensen er leder for Unge Venstre i Buskerud og har vært aktiv i Drammen Venstre i en periode. På tredjeplassen av listen står Pål Bentsen fra Krokstadelva (38). Pål Bentsen er også leder for det nye lokallaget Nedre Eiker Venstre. 10. mars skal laget gjennomføre nominasjonsmøte for å bekrefte den endelige listen, snakke om det lokale valgprogrammet og om arbeidet videre.

– Vi har fått en rekke nye medlemmer i Nedre Eiker de siste årene, derfor er jeg glad for at vi nå har fått opprettet et nytt lokallag, sier fylkesleder Rebekka Borsch som ser fram til å hjelpe det nye Venstrelaget med å skape aktivitet og utforme Venstrepolitikk for kommunen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**