IDUN BORTNE

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Idun Bortne

Foto: Tor Blaha

Idun Bortne (33) er født og oppvokst i Ålesund, men har bodd i Bergen siden 2000. Hun er utdannet jurist fra Universitetet i Bergen, men har også studert tysk og samfunnsøkonomi. Idun har sin yrkeserfaring fra konsulentfirmaet Pearson Lugard, som spesialiserer seg på offentlig anskaffelse og kontraktsstyring. Hun jobber for tiden som konsulent hos Statoil.

De siste 10 år har Idun hatt en rekke verv i Venstre og Unge Venstre, blant annet politisk nestleder i Bergen Venstre, leder av Bergen Venstres programkomité med ansvar for utarbeidelse av partiprogrammet for perioden 2011-2015, fylkesstyremedlem i Hordaland Venstre og sentralstyremedlem i Unge Venstre. Hun har i forrige periode (2007-2011) sittet i bystyret i Bergen som medlem av komité for oppvekst. Hun har også erfaring som vararepresentant de siste 2 perioder i fylkestinget.

Idun brenner for trygge oppvekstvilkår for barn og unge, og en tolerant og liberal integreringspolitikk hvor det er lov å ha et hjerte for to steder.

Idun Bortne representerer Venstre i Komité for oppvekst.

Idun Bortne mobil 91 81 78 39

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**